Αντιλαμβάνομαι τον κόσμο σαν ένα πεδίο για πολιτιστική άμιλλα ανάμεσα στους λαούς!!!
Јас го разбирам светот единствено како поле за културен натпревар помегу народите!!!

Γκότσε Ντέλτσσεβ-Гоце Делчев(1872-1903)

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Sesteovo-Σιδηροχωρι-Шештеово-Костур-Καστορια 19/07/09


Πανηγυρι την παραμονη του Ιλιντεν (Προφητη Ηλια) στο χωριο Σιδηροχωρι Καστοριας. Дочек на Илинден (20 Јули по новиот календар) во костурското село Шештеово.

5 σχόλια:

  1. Να σου κάνω ποδαρικό γηγενή Μακεδόνα πριν πλακώσει ο γνωστός εσμός που θα αρχίσει την παπαρολογία περί πατριαρχικών ελληνόφωνων ασιατών κλπ.

    Από περιέργεια για να ξέρω σε ποιά κατηγορία ανήκεις, για σένα ο με καταγωγή στη Μακεδονία προ του 1912 Έλληνας τι είναι; Προφανώς αν εσύ είσαι σκέτος-νέτος Γηγενής Μακεδόνας αυτός από Χαλκιδική, Σέρρες (πόλη και εκτός, πχ. Νταρνακοχώρια), Καβάλα, Δοξάτο, Θεσσαλονίκη (εντός και εκτός - πχ. Μπάλτζα - της πόλης, Ρουμλούκι, Πιερία, Κοζάνη, Γρεβενά, Καστοριά (εντός της πόλης και εκτός προς το νότο και την ανατολή) ή δεν είναι γηγενής (κι ας μην είναι πρόσφυγας) ή δεν είναι Μακεδόνας...

    Και πέραν τούτου τι θεωρείς πως είναι οι πρόσφυγες από Στρώμνιτσα, Γευγελή, Μελένικο (για να μη μιλάμε μόνο για τους Βλάχους της Πελαγονίας) που απέδειξαν με τα πόδια τους σε ποιό έθνος ανήκαν το 1913; Γηγενείς Μακεδόνες αλλά ειδεχθείς Γκρεκομάνοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. προφανως αγαπητε notmak ΜΕ ΤΟ ΓΗΓΕΝΉς ΕΝΝΟΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ''ΝΤΟΜΠΡΟ'' ΚΑΙ ΟΧΙ ''ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΆΧΟς''

    και για να χαλαρωσουν λιγο τα πνευματα, το 1976 υπηρετουσα φανταρος στα Κα'ι'λάρια, δλδ Πτολεμαίδα, και με βαλαν στο αποσπασμα το τιμητικο που θα γινοταν αποκαλυπτηρια της προτομης του Παυλου Μελα σε ενα διπλανο χωριό, οποτε στο τελος ο προεδρος του χωριου εβγαλε ενα επικαιρο λογίδριο και στο τελος φωναξε δυνατα το εξης

    ''Παύλο Μέλα, ντεν πέτανε, ζίφ! ζίφ! ζίφ!''

    Καλη συνεχεια χωρις ακροτητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δηλαδή είναι κομιτατζής και όχι μακεδονομάχος; ;-) Αυτό είναι δεδομένο όταν το πρώτο hotlink είναι από τον antimakedonismos.blogspot.com.

    Τα ερωτήματα μου όμως δεν απαντήθηκαν: Οι με καταγωγή στη Μακεδονία προ του 1912 ελληνόφωνοι (άσε τους γηγενείς Βλάχους και Αρβανίτες - την απάντηση για το πως τους βλέπουν δυστυχώς την ξέρω) της Μακεδονίας τι στο διάολο είναι; Ξέρεις σαν κι αυτούς που βρίσκονταν λίγο πιο νότια από τα Καϊλάρια που υπηρετούσες που μιλάνε κάτι ακαταλαβίστικα Σούρδικα. Εαν αυτός ορίζεται ως γηγενής μακεδόνας σκέτο-νέτο τότε ή δεν τους θεωρεί γηγενείς ή δεν τους θεωρεί Μακεδόνες (ή και τα δύο - υπάρχουν και τέτοιοι παλαβοί). Ομοίως το ερώτημα και για κάτι πρόσφυγες Στρωμνιτσιώτες κλπ. που θα έβρισκες αν την έκανες βόλτα για Κιλκίς.

    Οι ακρότητες δυστυχώς παίζουν από το 1870 και μετά - και έχει και η Ελλάδα λερωμένη τη φωλιά της πάρα πολύ - το να περιμένεις να σταματήσουν είναι αφελέστατο. Αλλά κάτι μου λέει πως το πραγματικό πρόβλημα για τους γηγενείς του είδους του Αιγεάτη δεν είναι η καταστολή της τοπικής πολιτιστικής ιδιαιτερότητας (όσο απαράδεκτη ηθικά, αντιπαραγωγική πρακτικά και αποτυχημένη σε βάθος χρόνου κι αν ήταν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. notmek,

    τελικα μπλεξαμε σε κουβεντα, σε ξενο αχερώνα, αλλα δεν πράζ'

    1.δεν γνωρίζω τι ειναι ο οικοδεσπότης και δεν ειναι δικη μου δουλεια να το μαντεψω. υποθετω οτι εννοει οτι ''μπαμπάμ-μπαμπαντάμ'' καταγεται απο Μακεδονία και ταυτοχρονα ως μητρικη γλωσσα ειχε την αποκαλουμενη Μακεδονιτικη. Αυτό βεβαια οπως επισημαινεις δικαιουνται να το πουν οχι μονον οσοι μιλουν τη Μακεδονικη γλωσσα αλλα και πολλοι άλλοι, οπως το σόι της μανας μου π.χ. που ειναι απο Σιάτιστα και το οποιο δεν το ακουσα ποτε να λεει κατι αλλο εξον πως ειναι Ελληνες, ε, και ας μιλαει τα σιούρδικα. Δεν μπορουν βεβαια να πουν πως ειναι ''γηγενείς μακεδόνες'' οι Πόντιοι προσφυγες, αλλα βεβαια αυτοι οι ανθρωποι ουδεποτε το ισχυρίστηκαν, ομως η επομενη και μεθεπομενη γενια τους ΓΙΑΤΙ να μην το ισχιριστει εαν το αισθανεται? Μπλεγμενα τα πραγματα λοιπον, γιαυτο....

    2. δεν εχει νοημα νομιζω να ψαχνουμε το παρελθον και τις καταγωγες των ανθρωπων, ας σταθουμε στο παρον και στην κατασταση που επικρατει. Αισθανομαι τον ''πονο'' και ενδεχομενως και τον αδιεξοδο θυμο του οικοδεσποτη που δεν μπορει να δει ως αναγνωρισμένη τη μητρικη του γλωσσα κτλ κτλ Και εχω προσωπικη αποψη για το ΄΄μητρικη΄΄ διοτι το 1977 βρεθηκα φιλοξενουμενος στη Φλαμουριά, ενα χωριο 10 χλμ απο την Εδεσσα, και τα πρωινά βολτάροντας ακουγα στις αυλες τις μαναδες να μιλουν με τα νήπια στα μακεδονίτικα και μονο. Αυτα ειναι γνωστα πραγματα, οπως και το ρετσινολαδο του Μεταξα και συντομα πρεπει να παψουν να ειναι ταμπου.

    3. τελος για τις ακρότητες, καιρος να τις τοποθετησουμε οριστικα στην Ιστορια. απο ολους εγιναν και δυστυχως ετσι φερεται και θα φερεται ο Ανθρωπος σε αναλογες περιπτωσεις. Ο πατερας μιας θειας της γυναικας μου ''...γηγενης ελληνας μακεδονας'' απο περιοχη Δραμας, καηκε ζωντανος το σαραντατοσο απο τους Βουλγαρους αλλα και αν διαβασεις το βιβλιο με τα απομνημονευματα των μακεδονομαχων οπλαρχηγων, θα δεις τα ιδια και χειροτερα απο Ελληνες στους ντοπιους. [μορφες μακεδονομαχων και τα ποντιακα -αντιγονης θρεψιαδη- ISBN 960-7022-27-0] . Δυστυχως ομως καποιοι αρχικομπιναδοροι καπηλοι θελουν να τα αναμοχλευουν, προ εβδομαδων βρεθηκα στη Δραμα και στην κεντρικη πλατεια ειδα τεραστια ποστ με φωτογραφιες απο σφαγμενους ελληνες και περιγραφες των θηριοδιων των Βουλγαρων, εβαλα μαλιστα και φ. στο μολοκ μου. Τετοιες ΜΑΛΑΚΙΕΣ θα επρεπε να ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ απο ενα πολιτευμα δημοκρατικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στα πλαίσια του ΕΘΝΙΚΟΥ αυτοπροσδιορισμού οι γηγενείς Μακεδόνες (Μακεδονόφωνοι η Ελληνόφωνοι, δεν έχει σημασία) χωρίζονται σε 2 ομάδες: σε ΕΘΝΙΚΑ Μακεδόνες και σε ΕΘΝΙΚΑ Έλληνες. Αυτός ο αυτοπροσδιορισμός μπορεί να γίνει από τον κάθε κάτοικο της Μακεδονίας, χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα: εγώ πχ είμαι Μακεδόνας από την ελληνική Μακεδονία και κάποιος συμπολίτης μου μπορεί να είναι Έλληνας από την ελληνική Μακεδονία.. Εάν ο Έλληνας κατάγεται από την Δημοκρατία της Μακεδονίας και ζει στην ελληνική Μακεδονία, πάλι Έλληνας από Μακεδονία θα μπορεί να αυτοπροσδιοριστεί. Ο αυτοπροσδιορισμός (ατομικός η συλλογικός) είναι πάντα ΕΘΝΙΚΟΣ και όχι γεωγραφικός. Το πρόβλημα στην Ελλάδα με τους Έλληνες είναι ότι ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να δεχτούν ότι υπάρχει Μακεδονικό ΕΘΝΟΣ. Από εκεί αρχίζουν όλα τα προβλήματα. Όσο και εάν οι εθνικά Έλληνες αρνούνται την ύπαρξη μας, εμείς υπάρχουμε σήμερα όπως και στο παρελθόν, σε αυτό το χώρο που ονομάζεται Μακεδονία και από το οποίο αντλούμε το εθνικό μας όνομα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή